Koudemiddel HFO-1234 YF is geen probleem bij Airco Concept
Ook voor dit nieuwe koudemiddel kunt u gewoon vertrouwd terecht bij AircoConcept.
Vanaf 1 januari 2011 was de nieuwe wet ingegaan. Deze wet bepaald dat vanaf die datum alle nieuwe auto’s geen koudemiddel R134a meer mogen gebruiken, maar het veel milieu vriendelijkere koudemiddel HFO 1234 YF moeten gebruiken. Hierdoor zijn al een hoop veranderingen gaande op het gebied van auto aircosystemen.
Niet alle airco onderhoud bedrijven zijn klaar voor deze ontwikkelingen en gaan niet op tijd mee met de eisen die gesteld worden voor onderhoud en reparaties. Niet ieder bedrijf heeft de ruimte om te investeren in kennis en apparatuur die nodig zijn om auto’s met een Koudemiddel HFO-1234 YF aircosysteem te servicen.
Oorzaken:
- het tegelijk bestaan van meerdere koelgassen (R134a / HFO-1234 YF)
- Ontwikkelingen van CO2 en AC6
- Verschillende types aircosystemen (bijv. systemen die accu’s in hybride auto conditioneert)
Het vakkundig uitvoeren van onderhoud en reparaties aan deze nieuwe systemen is mogelijk bij AircoConcept. Wij hebben geïnvesteerd in de benodigde apparatuur en kennis zodat u gewoon op ons kunt blijven vertrouwen.
Sinds Juli 2013 hebben de eerste auto’s dan ook al een servicebeurt ontvangen met 1234 YF bij Aircoconcept. o.a. Mitsubishi Space star & Subaru BRZ.
Koudemiddel HFO-1234 YF in het nieuws
U zult waarschijnlijk wel in het nieuws vernomen hebben dat Daimler van het koudemiddel is afgestapt vanwege mogelijk brandgevaar. Velen denken echter dat dit komt door de constructie van bepaalde type modellen van Mercedes. Momenteel is hierover veel gaande in auto-aircoland.
Ik zal u hiervan op de hoogte houden:
Donderdag, 8 Augustus 2013
Brussel gaat koudemiddel zelf onderzoeken. De Europese Commissie gaat zelf onderzoeken of HFO1234YF veilig is. De onderzoeksresultaten moet een einde maken aan de voortdurende onduidelijkheid over het koudemiddel.
Dinsdag, 6 Augustus 2013
EC beslist september over koudemiddeloorlog. De Europese Commissie neemt in September een beslissing over de koudemiddel oorlog tussen Daimler en de Franse overheid.
Donderdag, 1 Augustus 2013
Franse Mercedes-dealers: Helft modellen onverkoopbaar. Meer dan de helft van de nieuwe modellen van Merecdes kunnen in Frankrijk niet meer verkocht worden omdat het oude koudemiddel R134a erin zit. De Franse overheid houdt nog vast aan de boycot.
Dinsdag, 30 Juli
SAE International: HFO1234YF is veilig en duurzaam. SAE International bevestigd opnieuw dat het koudemiddel een veilig en duurzaam alternatief is voor R134a
Vrijdag, 26 Juli 2013
Franse rechtbank verwerpt koudemiddelblokkade Daimler. (update) De Franse overheid blijft bij haar besluit om Mercedessen met koudemiddel R134a te bannen en zegt formele stappen te zullen nemen om het verkoopverbod te handhaven. Het nieuws is binnen enkele uren na de uitspraak van de rechtbank bekend gemaakt.
Vrijdag, 19 Juli 2013
Daimler, het moederbedrijf van Mercedes benz, houdt vast aan koudemiddelstandpunt. Ondanks toenemende druk van de Europese Commissie en EU Lidstaten.
Donderdag, 18 Juli 2013
EU-Lidstaten scharen zich achter koudemiddel- boycot. Frankrijk krijgt hiermee steun van de andere Europese lidstaten in hun strijd om de verkoop van Mercedessen met koudemiddel R134a te boycotten.
Woensdag, 17 Juli 2013
EU steunt Frankrijk in Mercedes-boycot. De weigering van de Franse overheid om nieuwe mercedesmodellen met het oude koudemiddel R134a toe te laten op de Franse wegen, kan op steun rekenen van de Europese commissie. Dat laat EU commissaris Antonio Tajani weten in een verklaring.